Home Brands Pallucco

Pallucco

Geïnspireerd door mode, kunst en architectuur is Pallucco een historisch Italiaans merk dat decoratieve lampen en interieurmeubelen produceert en de grenzen van het hedendaagse design verkent.
Sorteer op
Filters 0
1 Artikel
Pallucco Fortuny Vloerlamp
Pallucco Fortuny Floor Lamp
24 varianten
Pallucco Fortuny Vloerlamp
€3.793,35
Pallucco, historisch merk in de wereld van design, gespecialiseerd in de productie van decoratieve lampen en interieurmeubelen, werd in de jaren 1970 in Rome geboren dankzij architect Paolo Pallucco. Begin jaren tachtig verhuisde het bedrijf naar de regio Veneto en viel onmiddellijk op door het non-conformistische concept van zijn ontwerpen en imago. Pallucco staat voor designcultuur en het experimenteren met kunst, architectuur en design: in een voortdurende verkenning van de grenzen van het hedendaagse design en met een grote vrijheid van expressie, wat het authentieke label van Pallucco is, schakelt het bedrijf over van het onderzoek naar de meest uiteenlopende idiomen en stijlen, onder leiding van Hannes Wettstein en Jurgen Bey, naar besmetting met de modewereld door de samenwerking met fotograaf Peter Lindbergh en styliste Rei Kawakubo. De collectie van Pallucco omvat ontwerpen die oude technieken zoals glasblazen in kooi doen herleven of de technische en esthetische mogelijkheden van metaalgaas verkennen of de traditionele kroonluchter opnieuw interpreteren in het licht van inspiraties uit de moderne kunst. Een nieuwe taal, bestaande uit creativiteit, kwaliteit en aandacht voor details, brengt exclusieve producten naar de Pallucco-collectie, naast modellen die iconen zijn geworden, zoals de Fortuny-lamp, een visionair meesterwerk uit het begin van de twintigste eeuw en nog steeds actueel. 2017 markeert een keerpunt voor het bedrijf. Vanaf november 2016 is de nieuwe eigenaar van Pallucco namelijk de Venetiaanse ondernemer Lino Lando, die al eigenaar is van Venetia Studium, een bedrijf dat lampen van het merk Fortuny® produceert. Het is zijn passie voor design, zijn besef van de prestigieuze status van het merk Pallucco en zijn wens om de twee originele ontwerpen van de Fortuny-lamp in één eigendom onder te brengen, die Lino Lando deden besluiten het bedrijf over te nemen met als hoofddoel: het merk consolideren en ontwikkelen door middel van voortdurend onderzoek en het bestuderen van nieuwe ontwerpen.